Lézerek és Érzések

A Lasers & Feelings szerepjáték egy magyarítása.


Lézerek és Érzések szerepjáték

A Raptor csillagközi felderítőhajó legénysége vagytok.

Küldetésetek az űr felderítetlen tájainak bejárása, csillagrendszerek, bolygók, holdak feltérképezése.
Utazásotok során feladatotok új, barátságos vagy veszélyes civilizációk megismerése. Ha lehetséges, lépjetek kapcsolatba velük, és védjétek meg a Konzorcium világait a világmindenség leselkedő veszélyeitől.

Darcy Kapitány elméjét egy ismeretlen, „Valami Más” nevű entitás ragadta el, így ő most egy orvosi konténerben regenerálódik. Vegyétek át az irányítást tehát, és védjétek meg magatokat.


(1) Játékosok és Karakterkészítés

1 Válassz Stílust: Idegen, Android, Veszélyes, Hősies, Forrófejű, Rettenthetetlen, Hozzáértő.
2 Válassz Szerepet: Orvos, Követ, Mérnök, Felfedező, Pilóta, Tudós, Katona.
3 Válassz egy Számot 2 és 5 között. Ha a szám nagyobb, akkor jobb vagy Lézerekkel és mindennel, ami tudományos, praktikus, pontos, és higgadt gondolkodást kíván. Ha a szám kisebb, akkor Érzésekben, megérzésben, diplomáciában, csábításban, impulzív vadságban vagy jobb.
4 Válassz magadnak valami klassz űr-kalandor Nevet: pl. Csillagvándor. Meteorjós. Flóraanya. Petepusztító.

Felszerelés:
Konzorciumi formaruha, beépített űrséta-modullal.
Multirekorder. Telefon, szkenner, rögzítő és általános fordító egyben.
Pisztoly vagy kés, állítható energianyalábbal. Alapbeállításban kábít.

A Karakter célja:
Válassz innen, vagy találj ki sajátot: Válj kapitánnyá | Találkozz ismeretlen, idegen fajokkal | Lődd le a rosszfiúkat | Fedezz fel új világokat | Oldj fel űrrejtélyeket, űrhelyzeteket | Válj Valakivé | Maradj Fasza Valaki!

A Játékos célja a játék során:
Keveredj őrült űrkalandokba, és hozd ki belőlük a legtöbbet!


(2) Játékosok és a Hajó megtervezése

Válasszatok két erősséget a Raptor számára: Gyors, Mozgékony, Állig felfegyverzett, Erős pajzsok, Szuper szenzorok, Álcázó modul, Vadászhajó.

És egy gyengeséget: Zabál (folyamatos energiakristály-utánpótlásra szorul) | Mindössze egy orvosi konténere van (amelyben Darcy Kapitány foglal helyet) | Szar áramkörök (amelyek csata közben előszeretettel robbannak fel a hídon) | Büdös hírnév (Darcy Kapitány nem az, akinek látszik).


(3) Kockadobás

Amikor kockázatot vállalsz, dobj egy hatoldalú dobókockával (1k) alapesetben. Plusz egy kockával dobj (2k), ha felkészült vagy a kihívásra, és plusz két kockával (3k), ha szakértő is. (A Játékvezető dönti el hány kockával guríts, a karaktered és a helyzet ismeretében.) Dobj tehát az összes kockáddal, és mindegyiket értékeld az alábbi táblázat szerint:

🠕 Ha Érzéseket használsz a feladat megoldásához, akkor a Számod fölé akarsz dobni.
🠗 Ha Lézereket használsz a feladat megoldásához, akkor a Számod alá.

0 Ha egyik kockád sem sikeres a fentiek szerint, akkor a karaktered elbukta a próbát. A Játékvezető megmondja miként fordultak rosszabbra a dolgok.
1 Ha egy sikeres kockád van, akkor éppen sikerült, karaktered neccesen megoldotta. A Játékvezető a csapat számára negatív mellékhatást állapít meg.
2 Ha két sikeres kockát gurítottál, akkor a karaktered egyértelmű sikert ért el. Szép munka!
3 Három sikeres kockával elsöprően pozitív az eredmény, számotokra jó mellékhatással. Ezt a Játékvezető határozza meg.

! Ha pedig épp a Számodat dobtad meg, akkor Lézerpontos érzéseid vannak!
Ez sikernek számít, és betekintést is nyersz a szituációba. Feltehetsz egy kérdést a Játékvezetőnek, amire őszintén válaszolnia kell. Például: Mit éreznek / gondolnak valójában? | Ki áll az ügy mögött? | Hogy vehetném rá őket arra, hogy ____? | Mire ügyeljek? | Mi lenne a legjobb módja, annak, hogy ____? | Mi folyik itt tulajdonképpen?

Segítő dobás: Ha szeretnél támogatni valakit, aki próbára készül, akkor
1 mondd el a szituációhoz illően hogyan tudsz a segítségére lenni, és ha a Játékvezető engedi, akkor
2 dobj saját próbát,
3 és ha sikeres voltál, kap egy bónusz kockát (+1k).


(4) Játékvezető és az Űrkaland létrehozása

Kockadobással vagy szabad választással az alábbiak alapján:

Egy veszélyforrás

1 Zorgon, a Hódító
2 A Rovararmada
3 Kalandor Kapitány
4 Űrkalózok
5 Cyber zombik
6 Idegen agyférgek

szeretné (szeretne)

1 Elpusztítani / Tönkretenni
2 Ellopni / Elfoglalni
3 Egyesülni
4 Megvédeni / Felruházni
5 Megépíteni / Szintetizálni
6 Felszabadítani / Elfoglalni

valamit (vagy valamivel)

1 az Űrkalóz Királyt vagy Királynőt
2 a Semmikristályokat
3 a Csillagfregattot
4 a Kvantumcsatornát
5 a Réges-régi Űrromokat
6 az Idegen Kegytárgyat / Kincset

ami

1 Elpusztítja a naprendszert / világegyetemet
2 Megfordítja az időt
3 Rabságba dönt egy bolygót
4 Hódító háborút robbant ki
5 Széthasítja a valóság szövedékét
6 Megoldást jelent mindenre


(5) Játékvezetés

A játék menete során derüljön ki, miként küzdenek meg a Játékosok a Helyzettel. A Veszély rosszaságát közelmúltbeli eseményekkel illusztráld. Mielőtt a Veszély közvetlen bajt okozna a Karaktereknek, mutass rá az előjelekre, és kérdezd meg őket mit tesznek. „Zorgon a megalövegek töltésébe kezdett a hajóján. Mit tesztek?” „Daneela arcturani whiskyt tölt neked, és karját finoman a csípődre csúsztatja. Mit teszel?”

Szólíts Próbadobásra valahányszor a helyzet bizonytalan. Ne dönts el előre semmit. Hadd alakuljon a történet ahogyan akar. A hibákat a cselekmény előremozdítására használd. A helyzet a próbák hatására mindig változik, előnyösen vagy hátrányosan.

Gyakran kérdezz, és a válaszok alapján változtasd a történetet. „Találkoztatok Semmiimádókkal korábban? Hol? Hogyan történt?”


LASERS & FEELINGS: THE DOUBLECLICKS TRIBUTE RPG (v1.4)
The game text is © 2013 by John Harper. johnharper.itch.io
The game format is open for hacking and remixing under a CC BY 4.0 license. creativecommons.org/licenses/by/4.0
Make your own L&F hack and share it (or sell it!) as you like.
THANKS Aubrey, Ron, Vincent, Ben, Graham, Meg, Ryan, Jason, Brendan, Gene, Laser, Leonard, Bill, Wil.
CHECK OUT thedoubleclicks.com nightskygames.com
Ez a magyar változat © Tóth Balázs Aladár, 2023-10-12, a fenti CC BY 4.0 licenc feltételeivel.