Complex34

A Complex34 szerepjáték magyarítása.


Complex34


Lo-Fi DieselPunk szerepjáték • KateKorsaro ◯ Fordítás és hack • Tóth Balázs Aladár


(1) Szabályok

A játék menete: A Játékosok elmondják mit tesznek a karaktereik. A Játékvezető jelzi ha lehetetlen, és meghatározza milyen extra lépésekkel lehetséges, vagy mi az ára, veszélye a cselekedetnek. A Játékosok átgondolhatják terveiket mielőtt cselekszenek, javíthatnak esélyeiken vagy csökkenthetik a rájuk leselkedő veszélyeket.


(A) Kockadobás: Gurítsunk egy Képzettség-kockával – amely hatoldalú (k6) képzetlenül, több oldalú (k8 • k10 • k12) hozzáértőn, vagy négyoldalú (k4) ha valami hátráltat.
Ha valami a segítségünkre van, akkor még egy k6-tal guríthatunk az első kocka mellé. Vegyük a nagyobb kocka értékét.
Ha valaki segít, akkor ő is Képzettség-kockát dob, és velünk együtt vállalja a balsiker esélyét. Vegyük a jobb eredményt.
1-2Katasztrófa. A Játékvezető-vázolta veszély teljes pompájában bekövetkezik. Ha életveszélyben voltunk, meghalunk.
3-4Félsiker. Siker valamilyen hátulütővel. Ha az életünket veszélyeztettük, akkor csupán megsérülünk.
5+Siker. Minél magasabb a dobás értéke, annál jobb. Szép munka!
Ha sikeres kockadobással sem lehet véghez vinni amit szeretnénk (pl. a lövés talált, de az üveg golyóálló), akkor siker esetén hasznos információhoz jutunk és előnyhöz a következő kísérlethez.


(B) > Kockadobás variáció / csak k6 használatával: Gurítsunk egy hatoldalú Képzettség-kockával.
Ha valami a segítségünkre van, akkor még egy k6-tal guríthatunk az első kocka mellé. Vegyük a nagyobb kocka értékét.
Ha valaki segít, akkor ő is Képzettség-kockát dob, és velünk együtt vállalja a balsiker esélyét. Vegyük a jobb eredményt.

Lehetséges eredmények:

Katasztrófa. A Játékvezető-vázolta veszély teljes pompájában bekövetkezik. Ha életveszélyben voltunk, meghalunk.
Félsiker. Siker valamilyen hátulütővel. Ha az életünket veszélyeztettük, akkor csupán megsérülünk.
Siker. Minél magasabb a dobás értéke, annál jobb. Szép munka!

A dobott kocka értékelése:
Hátránnyal • k4 🠖 k6
1-3 Katasztrófa
4-6 Félsiker
Profin • k10 🠖 k6
1 Katasztrófa
2 Félsiker
3-6 Siker
Képzetlenül • k6 🠖 k6
1-2 Katasztrófa
3-4 Félsiker
5-6 Siker
Mesterien • k12 🠖 k6
1 Katasztrófa
2-6 Siker
Hozzáértőn • k8 🠖 k6
1 Katasztrófa
2-3 Félsiker
4-6 Siker
 
Ha sikeres kockadobással sem lehet véghez vinni amit szeretnénk (pl. a lövés talált, de az üveg golyóálló), akkor siker esetén hasznos információhoz jutunk és előnyhöz a következő kísérlethez.


Megterhelés: Karaktered annyit cipeljen, amennyit észszerű. Egynél több ormótlan tárgy valószínűleg hátráltat.

Fejlődés: Egy-egy küldetést követően növeld karaktered valamelyik képzettségét (képzetlen 🠖 k8 🠖 k10 🠖 k12), és kap k6 nemes szegecset is (röviden csak „szegecs” vagy „#”), amelyet pénzként és tárgyösszetevőként is használhat.

Védekezés: Ha a karaktered sérülne, kiválaszthatod melyik felszerelési tárgya törjön el helyette. Javítható vagy cserélhető, addig nem használható.

Sérülés: A sebesülések gyógyulásához idő és orvosi ellátás szükséges. Amennyiben egy karakter meghal, azonnal készíts újat helyette. Vonjátok be a játékba. A részvétel fontosabb a történet realizmusánál.

Játékvezető: A szereplőket viselkedési mintákkal, rizikókkal, jellegzetességekkel írd le, ne kockaértékekkel. A csapatot a világ hangulatának megfelelően vezesd. Játssz az idő múlásával, állítsd meg, ugorj vissza ha kell, mindent a fordulatos történet és biztonság érdekében. Ösztönözd erre a játékosokat is. Vezess elő olyan dilemmákat, melyekre Te sem tudod a megoldást. Váltogasd a fókuszt a karakterek között. Adj teret. Tesztelj balszerencsére (kifogytatok a lőszerből? őrökbe szaladtatok?), 1-2 gond, 3-4 arra utaló jelek, 5-6 minden rendben. Improvizálj saját szabályokat, szünetben nézd át a Játékosokkal közösen.


(2) Karakterek

Válassz karakter specializációt.

SZERKÓSVINDLER: A Makinációk észrevétlen megszerzésében és működésük visszafejtésében különösen jártas. Képzettségek: Makináció-észlelés (k8), elrejtett és közeli Makinációk felfedése. Gyors-segély (k8), tárgyak és Makinációk gyorsjavítása és ideiglenes kiiktatása.

DÍZELDRUIDA: A dízelkor mechanikus csodáit és a természet esszenciáját harmonikusan vegyítő misztikus őrző. Képzettségek: Természetes nafta (k8), az élő természet darabjaival képes működtetni és fejleszteni a masinériákat. Egység a Régi Világgal (k8), képes az öreg lelkekkel folytatott kommunikációra, mély belátást és áldást hozva rá.

HENGERFEJHARCOS: Zúzó harcos, professzionális verekedő, akinek masinériák hajtják az erejét. Képzettségek: Turbo-telibeverés (k8), orbitális szervomotoros pofonok, egyenesek és horgok. Vasharang (k8), Makinációkkal ideiglenesen megerősített védekezés.

ROZSDAFÜRKÉSZ: A Complex34 minden veszélyes zegzugát ismerő ügyes felderítő, pontos lövész. Képzettségek: Rozsdásító lövés (k8), olyan golyót lő, ami elkorrodálja és elakasztja az ellenséges masinériákat. Útkereső (k8), gyorsan megtalálja a rövidítéseket és rejtett járatokat a Complex34-ben.

CSAVARKÖTŐ: Olyan mérnök, aki a Makinációk beható ismerete folytán ért az emberek és masinériák gyógyításához is. Képzettségek: Makináció-gyógyítás (k8), gyors gépjavítás vagy könnyű sebgyógyítás. Statikus pajzs (k8), pótalkatrészek és elektromos energia segítségével képes védőpajzsot vonni.

KABARÉKIBERNETIKUS: Elbűvölő előadó, Makinációkkal átitatott előadásai elvarázsolnak és az ujjai köré csavarnak. Képzettségek: Elragadó ráadás (k8), előadásával megbabonázza vagy félrevezeti ellenfeleit. Szónikus szerenád (k8), hangjai és zenéi összezavarják és megsebzik ellenfeleit.

SZÖGSÁFÁR: Rendkívüli módon érti, hogyan landoljon minden közeli szegecs a tarsolyában. És az emberi természetet. Képzettségek: Hajlítás (k8), kiváló alkalmazkodóképességével jól olvassa az embereket, és jól is manipulálja őket. Hajlíthatatlanság (k8), állhatatossága és önmagába vetett hite szívóssá teszi minden értelemben.


Válassz céhet.

KAMARAI KOLLEKTÍVA: A Complex34 legősibb tudását őrző csúcs-bölcsek kollektívája. Megkapod a Bölcsességhordozó belátása (k8) képzettséget, amellyel képes leszel ódon szövegek kibetűzésére, csapdafelderítésre, titkos ajtók felfedésére és a történelem ismeretére.

KOROMKERESŐK TÁRSASÁGA: Dörzsölt ex-munkások csoportja, akik a Complex34 kormos gépészetéért feleltek. Megkapod a Mestermasiniszta (k8) képzettséget, amellyel képes leszel optimális működésre bírni bármilyen gépet és Makinációt. Akár tiszta működésre is.

OBSZIDIÁN REND: Sötét Makinációk ismeretében járatos mesterek enigmatikus céhe. Megkapod a Titoklepel (k8) képzettséget, amellyel elrejtőzésre, álcázásra és lopakodásra alkalmas füstöt vagy ködöt hozhatsz létre.


(3) Makinációk

Kiválaszthatod karaktered megjelenését, tarsolyában 1#, felszerelése egy-egy fegyver, páncél és szerszám Makináció. A legtöbb dolog, szolgáltatás ára 1#, potens Makinációk azonban többször tíz nemes szegecsbe kerülhetnek.

FEGYVEREK (k10): 1. Rozsdamartalóc (kard, amely rozsdával borítja amihez hozzáér), 2. Visszhangvető (dezorientáló hanghullámokat kilövő fegyver) 3. Pulzuskesztyű (óriási energiát küld az ütésekbe) 4. Enigmatikus energiafegyver (falakon átcsúszó lövedékeket lő, ormótlan) 5. Éjsötét él (kard, amely kioltja a fényeket környezetében) 6. Szoláris szabja (forróságot sugárzó kard, amely könnyen áthasít pajzson, páncélon) 7. Higanyhúzó (íj, amely röptében átrendeződő folyékony fémvesszőket lő ki) 8. Hajlítópálca (rövid szakaszos térhajlítás, ugró teleport-támadáshoz) 9. Diszharmonikus bárd (erős destruktív frekvenciákat sugárzó alabárd, ormótlan) 10. Asztrális balta (fejsze, amely önmaga tükörképeit hozza létre a levegőben, suhintás közben).

PÁNCÉLOK (k10): 1. Kőkemény köpeny (ütés hatására megmerevedő ruha, lepattannak az ütések róla) 2. Időtlen felöltő (divatos és a bejövő ütéseket egy pillanatra lelassító felöltő) 3. Örvénymellény (fegyvereket eltérítő szívóerővel rendelkező mellvért) 4. Anticiklon alkarvédő (alkarvédő, mely mini légtölcsérekkel tarja távol az ellent) 5. Vonzóbakancs (tetszés szerint növeli vagy csökkenti viselője súlyát) 6. Dinamó diadém (elektromos kisüléseket kibocsátó fejdísz, elkábítja a viselőjéhez érő támadókat) 7. Harmóniasisak (kioltja a hang alapú támadásokat) 8. Asztrál Égisz (létsíkok közt vándorló pajzs, közel áthatolhatatlan, ormótlan) 9. Alkalmazkodó mellvért (becsapódásra olvadó mellvért, elosztja a támadások erejét) 10. Erényöv (rövid, kitérő teleportugrásokat tesz lehetővé).

SZERSZÁMOK (k10): 1. Viharfogó (mini ciklonokkal nehéz tárgyak emelését segítő kar) 2. Misztikus mágnes (vonz vagy taszít bizonyos fémeket a használó akarata szerint) 3. Visszhangásó (hanghullámokat kibocsátó és érzékelő ásó tárgykereséshez) 4. Szoláris teleszkóp (napsugárzást begyűjtő és fókuszáltan kisugárzó eszköz) 5. Lunáris lámpa (szem számára láthatatlan tárgyak és jelenségek felfedésére alkalmas) 6. Pulzuspajszer (beszorult dolgok meglazítására alkalmas eszköz) 7. Dinamófúró (magát visszatöltő elemes fúró, ormótlan) 8. Harmonikus kalapács (rezonanciájával képes gyengíteni vagy erősíteni az anyagokat ütlegelés közben) 9. Dagályragasztó (vonzóerő-hullámokat kibocsátó szupererős ragasztó) 10. Oltári olló (vágás közben adaptívan keményedő pengéjű olló, a legkeményebb anyagokat is átvágja).


(4) Részletek

KÓBORLÓ NEVEK (k20): 1. Axton / Axelia, 2. Boltan / Boltara, 3. Coburn / Coba, 4. Dieson / Dieselle, 5. Engar / Enga, 6. Flynn / Flyna, 7. Gearon / Geara, 8. Hexton / Hexa, 9. Ignis / Ignia, 10. Jetson / Jetta, 11. Krex / Krexa, 12. Lurn / Lura, 13. Mekton / Mekta, 14. Niro / Nira, 15. Orvan / Orva, 16. Piston / Pistra, 17. Quartz / Quartza, 18. Rexon / Rexa, 19. Steamus / Steamy, 20. Turbor / Turba.

MAKINA PÁHOLYOK (k20): 1. Cölibátus Céh, 2. Turbó Teletaposók, 3. Hengerfej Hősök, 4. Makina Misztikusok, 5. Gőzhenger Gang, 6. Rozsdakufárok, 7. Dízel Dinamók, 8. Szegecs Testvériség, 9. Króm Konzorcium, 10. Füstköpenyes Felderítők, 11. Tornádóvadászok, 12. A Végzet Fogaslécei, 13. Turbina Titánok, 14. Nebula Nomádok, 15. Gépfosztogatók, 16. Villáskulcs Lidércek, 17. Obszidián Portyázók, 18. Szervó Szentek, 19. Kipufogókergetők, 20. Visszhangmotoros Orákulum.

CÉHES CÉLOK (k20): 1. A legerősebb Makinációk felfedezése, megértése és kontrollálása, 2. Az összes céh egyesítése egy zászló alatt, diplomáciai úton, 3. Rég elfeledett masinériák újraaktiválása az élet jobbítása érdekében, 4. A Complex34 teljes feltérképezése, minden rejtett zuggal és titkos járattal egyetemben, 5. A Complex34 igaz történelmének és céljának felfedése 6. A meglévő Makinációkra alapozott új, mindennél erősebb alkalmatosság létrehozása, 7. A Complex34 veszélyzónáinak kipucolása, biztonságossá tétele kutatók és telepesek számára, 8. Minden olyan céh vagy csoport megdöntése, amelyek kizsákmányolják a Complex34 lakóit, 9. A Makináció-alapú hibrid technológiák kutatásának vezetése minden Complex34-ben lakó javára, 10. A visszájukra elsülő Makinációk okozta károk, negatív biológiai és társadalmi hatások teljes kiküszöbölése, 11. Biztonságos és virágzó közösség kialakítása a Complex34-ben, céhes disputák nélkül, 12. A Complex34-et működtető mechanikával összefonódott titkos elemek visszafejtése és hasznosítása, 13. A legjobb felderítőkből álló céh létrehozása, a Complex34-beli biztonságos navigáció érdekében, mindenki javára, 14. A Complex34 egyes területeit elzáró rejtélyek és csapdák feloldása, 15. Az energiaellátás visszaállítása a Complex34 évtizedek vagy évszázadok óta szunnyadó területein, 16. Olyan hősi céhes státusz megalapozása, amit csak kimagasló tettekkel és kihívások teljesítésével lehet elérni, 17. Összeköttetés létesítése a Complex34 egyes távoli részei közt, a kereskedelem és kommunikáció elősegítése érdekében, 18. A Complex34 teljes védelme minden külső veszéllyel és betolakodóval szemben, 19. A céh régi nagy hírnevének helyreállítása, 20. Kijutni a Complex34-ből, ezzel egy teljesen új és ismeretlen világot vagy dimenziót felfedezve.


MAKINA KÓBORLÓ VAGY. Életveszélyes adóssággal tartozol egy céhnek (amelynek ennek folytán tagja vagy). Makina páholybeli társaiddal közösen járod a Complex34 bugyrait elfeledett Makinációk után kutatva, és céhed célját előmozdítva.


Felfedezhető Páncélkamra-típusok (k20).

1. Rezonanciaterem hang-Makinációkkal 2. Barlangterem fogaskerékrendszerrel, előtűnő kincsekkel, 3. Ködterem párát teremtő Makinációkkal, 4. Elvarázsolt dízeltározó, melyet őrzők vigyáznak, 5. Függőleges termek mozgó dugattyúkkal és kincsekkel, 6. Rejtvénykamra művészi Makinációkkal, 7. Tükörkamra, árnyékba rejtett kincsekkel, 8. Toronymagas termek gőz hajtotta Makinációkkal, 9. Szeles labirintusok, melyek légmanipulátor kincsekhez vezetnek, 10. Szerszámokkal teli szoba mérnöki csodákkal, 11. Erődkripta titokrétegekkel, 12. Útvesztőterem, melyben fénymanipulátor Makinációk rejtőznek, 13. Időtorzulásos szoba ősrégi Makinációkkal, 14. Bomlásban lévő szektor a legelső Makinációkkal, 15. Elszenesedett kamra tűzalapú Makinációkkal, 16. Kincsek nyomát visszhangzó üreges kupola, 17. Terem örvénylő folyadékokkal és folyadékmanipulátor Makinációkkal, 18. Használatból kivont gépek végső nyughelye, 19. Változó gravitációjú szakadék lebegő kincsekkel, 20. Misztikusok páncélterme titkos Makinációkkal.

Behemót Makinációk (k20).

1. Öntöttvas kohó, mely belső tűzzel ég, 2. Láda nagyságú doboz, melyet egybefüggő, mozgó fogaskerekek töltenek ki, 3. Kitartóan duruzsoló szerkezet, melyből dízelcsövek lónak ki, 4. Fémdoboz szarvszerű nyúlványokkal, 5. Nagy, robusztus szerkezet jellegzetes dugattyúkkal, 6. Díszesen megmunkált óraműszekrény, 7. Lezárt láda áttetsző üvegfalakkal, 8. Fénylő szálakkal átszőtt világos apparátus, 9. Páncélozott, forgó giroszkópos berendezés, 10. Megperzselt láda, melyből irizáló füst szivárog, 11. Holográfokat megjelenítő falú doboz, 12. Hihetetlen kidolgozású forgó dob bonyolult belső mechanizmusokkal, 13. Lámpás elektromos töltéstől izzó szegecsekkel, 14. Láda örvénylő köddel a belsejében, 15. Nagy láda forgó turbinapengékkel, 16. Oxidált láda ódon vésetekkel, 17. Sötét kristályokkal átszőtt készülék, 18. Kavargó magvú spirális tároló, 19. Hengeres készülék gőzelvezetőkkel, 20. Ládaméretű berendezés változatos mutatókkal és szelepekkel.

Ha érintetlen termek nyomára szeretnél bukkanni, guríts k6-tal.

1-2 Semmi hír, fizess valakinek, hogy információhoz juss.
3-4 Hallottál néhány ellentmondásos pletykát.
5-6 Találtál valami igazán jót!

Félelmetes Páncélkamra Őrzők (k20).

1. Gőzfürkész (gőzt kiokádó vasgólem) 2. Felizgult Forgószél (forgóturbinás automatizmus) 3. Fogaskarom Felügyelő (rák fogaskerékollóval) 4. Dízel Biosárkány (benzinszagú tűzokádó) 5. Echó Erőszakoló (hanggal támadó automatizmus), 6. Dugattyúpiton (mechanikus kígyó), 7. Szegecsóriás (földcsuszamlással támadó behemót) 8. Turbina Titán (felturbózott humanoid) 9. Krono-kúszómászó (időhajlító százlábú) 10. Páracsavargó (füstfantom) 11. Lucskos Lynx (fényvisszaverő macskaentitás) 12. Gravitációs Gargoyle (változó vonzóerejű eleven vízköpő) 13. Rozsdazombi (bomlófélben lévő ősi entitás) 14. Füstköpenyes Lidérc (csuklyás-köpenyes árnyékban lakozó) 15. Kabaré Konstrukció (hipnotikus táncos) 16. Makina Mantis (felfelé tornyosuló ragadozó, kaszás végtagokkal) 17. Csavardenevér (elektromos, szárnyas automata) 18. Nebula Naga (párafelhővel csavarodó kígyó) 19. Obszidián Bagoly (ragadozó élesen világító szemekkel) 20. Gomolykígyó (örvényeket kelteni képes vipera).

Hirtelen Bonyodalmak és Veszélyek (k20).

1. Gáz hatására újraéled megbánásaidat, 2. Az idő múlása kiszámíthatatlan a teremben, 3. Elromlanak Makinációid, 4. Illúzióterembe értél, minden folyosó ugyanolyannak tűnik, 5. A gravitáció véletlenszerűen változik alattad, 6. Fekete korom nehezíti látásodat, 7. Földrengés formálja át a termet, 8. Mechanikus hasonmásaitokkal találkoztok, 9. Hirtelen sűrű köd száll alá (csapdákra, mindenre), 10. Összepréseléssel fenyegető mozgó falak, 11. A hangok elektromos kisüléseket váltanak ki a teremben, 12. Légáramlatok húznak a csapdák felé, 13. Sötét kristályok állják utatokat, 14. Láthatatlan erő húz vissza, 15. Maró eső teszi tönkre a felszerelést, 16. Félrevezetnek a fények, 17. Örvény teleportál titeket véletlenszerűen, 18. Egy Makináció hátba szúr, képletesen vagy ténylegesen, 19. Ködlények vigyázzák a területet, 20. Lopakodó őrök semlegesítik a betolakodókat.


Complex34 © KateKorsaro
A készítő egyéb játékai itt érhetőek el: savvydonkeypress.itch.io
A Complex34 RPG alapja a 24XX rendszer: jasontocci.itch.io/24xx
Mindkét mű – ahogy ez a fordítás és hack is – a CC BY 4.0 licenc feltételeivel hasznosítható. creativecommons.org/licenses/by/4.0
Fordítás és hack © Tóth Balázs Aladár, 2023-10-15